
Hoe Zima Blue Jouw Podcast Strategie* & Plan* Creëert
Een van de grootste dingen die we vaak horen van potentiële cliënten is dat wanneer ze beginnen te praten over podcasting, ze het gevoel hebben dat ze intern moeten overleggen en hun podcast-strategie moeten afstemmen en een plan moeten bedenken, inclusief een naam en alles wat daarbij hoort. Dit creëert vaak obstakels en weerhoudt hen ervan om vooruit te gaan of actie te ondernemen, omdat ze het idee hebben dat ze niet verder kunnen met hun podcast totdat ze een plan hebben.
Bij Zima Blue is ons doel eigenlijk om je te helpen dat hele plan en die strategie te creëren. Hoewel we het natuurlijk waarderen als onze cliënten al een bepaald plan of idee hebben, gebeurt het vaak dat we hen een andere richting op sturen. We zijn immers podcast-experts; we leven en ademen deze materie. We kennen het format en het medium en proberen onze cliënten in de richting te sturen waarvan wij denken dat ze de meest succesvolle podcast kunnen maken.
Daarom proberen we onze cliënten aan te moedigen zich niet te veel te laten tegenhouden door het streven naar perfectie voordat ze beginnen, maar gewoon te zeggen: "Hey, we gaan podcasting doen, laten we ervoor gaan!"
Dus in deze aflevering wil ik met je doornemen hoe dat eruit ziet en hoe we dat actieplan creëren. Dus hier is wat er gebeurt wanneer je je aanmeldt bij Zima Blue...
Week 1: Een Vliegende Start
Het begint allemaal met één simpele stap: meld je aan bij Zima Blue en ontvang een boeiende vragenlijst. Deze vragenlijst duurt ongeveer 15 minuten om in te vullen en is de sleutel tot het begrijpen van jouw bedrijf, doelgroep, potentiële gasten en invloedrijke personen in jouw branche. We nemen de tijd om jouw visie te omarmen en zoeken naar manieren om jouw verhaal te vertellen. Het resultaat? Een gestroomlijnde onboarding die veel tijd bespaart en jouw podcastavontuur een vliegende start geeft.
Week 2: Jouw Podcast, Jouw Stijl
Op dag één van week twee staat het spannende Kickoff-gesprek op het programma. Hier deelt het gepassioneerde team van Zima Blue hun werkwijze en wat je kunt verwachten. Dit gesprek is erop gericht om jouw bedrijf in al zijn facetten te begrijpen en onze strategieën perfect af te stemmen op jouw doelen. Samen zullen we de doelgroep van jouw podcast ontdekken en de ideale concepten en formats bedenken. Wees gerust, we begeleiden je bij elke stap en helpen je de juiste podcaststijl te kiezen die aansluit bij jouw behoeften.
Tijdens de rest van de week (dagen 2-7) gaan we verder met het fijnslijpen van jouw podcast. We brainstormen over een catchy naam, bespreken de ideale podcastapparatuur en identificeren mogelijke obstakels. Zima Blue werkt nauw met jou samen om de naam van de show en het adembenemende podcast-artwork te creëren. Ook wordt de perfecte muziek gekozen, en worden scripts geschreven voor een betoverende intro, outro en sponsorberichten.
Weeks 3 - 4: Een Strak Plan
Na het Kickoff-gesprek gaan we over op de volgende fase. Voor grotere bedrijven creëren we een op maat gemaakt podcast-strategiedocument. Dit document is jouw routekaart naar succes en omvat het hele project, van het actieplan tot de marktintroductie. We houden KPI's nauwlettend in de gaten, zodat je op koers blijft en de impact van jouw podcast maximaliseert.
Met het strategiedocument in de hand kun je interne goedkeuring verkrijgen van verschillende afdelingen binnen jouw organisatie, zoals marketingcommunicatie, PR en betaalde media. Dit helpt om een krachtige samenwerking te stimuleren en jouw podcast als een geoliede machine te laten draaien.
Terwijl we doorgaan met het verfijnen van belangrijke aspecten, zoals de naam, het artwork en het onderwerp, helpen we je ook bij het opstellen van een boeiend podcast-schema voor de eerste zes tot tien afleveringen. Van de gasten tot de onderwerpen, alles wordt nauwkeurig uitgestippeld. Je ontvangt ook een gedetailleerde podcast-brief om elke aflevering onvergetelijk te maken.
Na de Onboarding: De Lancering
Met de laatste stap in het proces voltooid, is jouw podcast klaar om de wereld te veroveren. Interviews worden gepland en het proces van het publiceren van de podcast begint. Bij Zima Blue geloven we dat vooruitgang belangrijker is dan perfectie. Daarom is het tijd om de wereld kennis te laten maken met jouw unieke stem en expertise. Jouw podcast zal groeien en evolueren naarmate je meer inzichten opdoet in jouw publiek en bedrijf, en wij zullen er zijn om je te ondersteunen bij elke stap van jouw podcast-reis.